Tyto slavné závody vznikly v roce 1946 a spadají pod Mezinárodní automobilovou federaci. Dělí se na několik sérií závodů jako nejznámější právě Grand Prix. Nebo také Velká cena. Také od roku 1950 se pořádá Mistroství světa jezdců a v neposlední řadě od roku 1958 pohár konstruktérů. Evropa se stává už po několikáté centrem dění, ale není výjimkou, že se závody konají po celém světě.
Jako např Čína a Malajsie.
Grand Prix, která vznikla ve Francii se jezdí vlastně po celém světě a není to jen pod záštitou Formule1. Nejúspěšnějším mužem v závodu je bezkonkurenčně Michael Schumacher. Celkem získal sedm titulů a hned za ním v závěsu se umístil Argentinec Juan Manuel Fangiro. V poháru konstruktérů už několik let Ferrari válcuje všechny své protivníky na plné čáře. Nadcházející sezona je již sedmdesátá. Účastní se jí jako pokaždé dvacet závodníků, a to v deseti týmech. Od roku 1950 zhruba do roku 1958 mezi sebou v závodech soupeřili hlavně Itálie a Argentina. A od roku 1960 se zapojili především Velká Británie, Austrálie a USA. A nakonec se začaly přidávat země jako je jihoafrická republika, Kanada, Belgie.
Sponzoři jsou pro Formuli 1, jeden z nejdůležitějších pilířů závodu. Bez nich by totiž týmy vůbec nemohli vyjet. Nejznámějším je Red Bull nebo Coca cola. Neméně důležití jsou i vlivní lidé a jejich organizace. Držitelem markentingových práv na Formuli 1 je Bernie Ecclestone.
Důležitá a velmi vlivná organizace je Světová rada motorsportu. Jejím předsedou je Jean Todt z Francie. Pod ním jako náměstek předsedy pro sport Graham Stoker z Velké Británie. Poté už následují místopředsedové pro sport a to jsou: José Abed za Mexiko, Michel Boeri za Monako a další. Mezi členy najdeme i Radovana Nováka za Českou republiku. Jako zajímavost bych chtěla zmínit Concordskou dohodu. Je uzavřená mezi týmy Formule 1 a pořadatelem a je tajná. I přesto, že upravuje procedury a tok peněz. Na závodě samozřejmě nemůžou chybět legendární Pit babes. Což jsou modelky či mladé krásné dívky v reklamních titěrných bikinách na závodech Grand Prix.