Houstnoucí provoz velkoměst přímo nutí zvolit jiný dopravní prostředek, než je zrovna auto. A ten kdo nechce se pohybovat městskou hromadnou dopravou nebo si vyšlápnout mezi smogem na kole, tak zvolí motocykl nebo skútr. Je pravdou, že někdo touží po tom, aby stroj mohl ovládat a tak si bohužel bude muset pořídit ještě řidičský průkaz skupiny A. Menší automatická kubatura bude dostačující pro B. Nic méně již 125 s manuálem je naprosto ideální na proplétání v hutném provozu.
Honda je zkrátka Honda
Co se týče automobilového průmyslu, tak zrovna Honda patří mezi skromnější výrobce, ovšem v motocyklovém světě neexistuje žádné větší jméno. A vybírat je skutečně z čeho. Jak to bývá, tak ani zde se nespí na vavřínech a vše se vylepšuje. Není to tak dlouho a na trhu se objevila novinka CB125R. Někteří sice mohou nad ní ohrnout nos, že je to malý obsah, tudíž bude malý výkon, ovšem zdání klame. Je mnohem hbitější, než její předchůdkyně. Má krásnou, svalnatou vizáž, tudíž by jí nikdo neřekl tak nízký obsah hned na pohled. Pěkně se na ní sedí a má dokonce šestistupňovou převodovku. Je pravdou, že když se podíváme do technického průkazu na 13 koní, tak nic moc, ale zase rychlost se dosáhne poměrně rychle a 90 je dostačující pro kochání přírodou. Také spotřeba je naprosto skvělá, kdy bylo naměřeno něco málo přes 2 litry na 100 km.
Přešlapy se začátečníkům neodpouští
Tak to většinou u motorek bývá. Za chybu řidiče se může platit nevyšší daní a to životem. Tady je to trochu jiné. Dobře se ovládá a díky tomu se nejeden začátečník naučí základním manévrům na silnicích. Její cena je přijatelná a má skutečně pružný motor, což může mnohé uspokojit. Také její design zaujme i náročné obdivovatele. Jen snad malý nedostatek, není moc pohodlná pro batůžek. Teda není na mysli zavazadlo, ale tak se běžně mezi motorkáři říká spolujezdci. Ještě to bude chtít trochu vypracovat. Spolujezdec musí balancovat na vyčnívajícím bidýlku na zádi. Jinak je vybavena přehledným digitálním přístrojovým štítem s jednoduchým palubním počítačem. Ve výbavě pak nalezneme ABS, zejména přední kotouč přispívá k dobrému brzdění. Samozřejmě ani zde se nesmí podcenit správné oblečení a kvalitní přilba.