Zkratka B2B je celkem známá mezi podnikateli a vznikla z anglického názvu Business to Business, kde slovo „to“ bylo nahrazeno číslici 2. Vyslovuje se totiž v angličtině skoro identicky. Jedná se o označení klasického obchodu mezi dvěma firmami. A z internetového prostředí se bere jako jeden z nejefektivnějších a nejlepších procesů jakým se podnikatelé mohou vydat. Business B2B stojí hlavně na databázi, do které odběratelé mohou vstupovat pomocí internetu a zadávat zde nabídku spolupráce nebo procházet nabídky jiných subjektů a reagovat na ní. Každá firma má své podmínky, za kterých uzavírá obchody a přistupuje na podmínky protistrany.
Co přináší B2B?
Obchodování pomoci systému B2B přináší pro firmy hlavně snížení nákladů. A to hlavně po administrativní stránce. Nabídka Vám dorazí přes internet, a pokud je systém B2B dobře nastaven spoustu věcí udělá za Vás automaticky. Jedná se například o zápis do seznamu objednávek, kontrola zboží na skladě, vystavení dodacího listu nebo daňového dokladu. Samozřejmě balení zboží a předání dopravci tyto systémy neumí a je potřeba mít na to fyzicky pracovní sílu. Velkou přidanou hodnotou tohoto sytému je získání nových kontaktů a utužení těch stávajících. A to díky jednoduchosti komunikace, kterou si nové kontakty budou pochvalovat. Systém je tedy vhodný pro všechny firmy, které se zabývají zakázkovou výrobou.
Distribuce pomocí internetu
Internet je mocný pán a v dnešní době se většina věcí právě přenáší zde. Je jasné, že třeba látky, železné komponenty přes internet nelze distribuovat, ale jsou i věci, které pomocí internetu distribuovat lze. Může se jednat například o elektronické knihy, různé softwary nebo třeba hudbu. A zde také vzniká už výše zmíněné šetření nákladů. Každá firma ráda takové možnosti uvítá. B2B a internet je určitě považováno za propojení, které má budoucnost.