Drobné reklamní dárky jsou jedním z pilířů marketingu už velmi dlouhou dobu. A z dobrého důvodu. Zlepšuje to obraz firmy, přiláká nové zákazníky a pomůže udržet ty staré. Jak? Firma se tím snaží prezentovat to, že se o své zákazníky zajímá – vždyť jim dokonce dává zdarma dárky! Realita je však, jak už to bývá, jiná.
V první řadě je třeba říci, že výroba těchto reklamních předmětů je velmi levná. Jejich pořízení tedy tvoří pouze malou položku na firemním seznamu nákladů. Pokud se však zabalí do obalu exkluzivity, rázem je z ní v očích zákazníků něco cenného. A to i přesto, že výrobky dané společnosti nemusí být vždy nejkvalitnější.
Jedněmi z nejčastěji rozdávaných předmětů jsou reklamní tužky a propisky. Proč? Jednoduše řečeno, jejich výroba patří k nejlevnějším a vzhledem k tomu, že se jedná o předměty, které každý z nás používá denně, mají i velký dosah.
Samozřejmě jsou zde i nevýhody – málokdo z nás na tyto věci pohlíží jinak než jako předmět na psaní. Firmy se to samozřejmě snaží změnit tím, že vydávají určité „limitované edice“, které pak představují jako něco exkluzivního. Buďme však realističtí, bez ohledu na to, do jakého obalu je zabalíte, vždy se jedná o tužky, a to v případě reklamních předmětů, kde se hledí na co nejnižší pořizovací náklady, ani ne moc kvalitní. Pro běžné použití však postačí, a když jsou zadarmo, tak proč si jednu nevzít, když to k ničemu nezavazuje.
Jak již bylo řečeno, tužky a propisky jsou nejčastěji vyráběnými propagačními předměty. Proč se ale vyrábí oboje? Jednoduše jde o to, že oba produkty mají rozdílné zákazníky. Zatímco propisky mají nalákat běžného člověka, tužky, často barevné, jsou určeny hlavně pro děti. Proč se tedy nevyrábí tužky i pro dospělé?
Jednoduše proto, že dospělý ocení propisu více. Lépe se s ní píše, neztupí se a není ji tedy třeba ořezávat, a navíc i nápis je lépe čitelný a déle vydrží. Pro firmy je zase plus, že vydrží déle a na rozdíl od tužky se postupně nezkracují (čímž se postupně ztrácí logo společnosti či její slogan) a navíc vydrží velmi dlouho, vzhledem k tomu, že po vypsání lze jednoduše vyměnit náplň.
Přesto je faktem, že děti jsou prakticky pro každou společnost ceněnými zákazníky a tomu odpovídá i to, že jsou na ně cíleny nejrůznější reklamní kampaně. Je však na nás, rodičích, abychom jim vysvětlili, jak to chodí, a to, že dostaly úžasnou barevnou tužku, neznamená, že ta firma sama je dobrá. Věřte, v budoucnu se vám to vyplatí.