To je otázka, kterou řeší mnoho osob, jež si přejí dát vědět o svém projektu či webu na internetu. Jak ale ty vyhledávače donutit, aby zobrazovali u počátku vyhledávání zrovna Váš web? Je to velmi složité, podle čeho vyhledavače řadí webové stránky, jde tu o až tři sta podmínek a pokud se pokusíte některou podmínku obejít, jaksi ji fingovat, tak věřte, že vyhledavače to zjistí a budou Váš web penalizovat, což se projeví na jeho pozici ve vyhledávačích, samozřejmě negativně.
A jak tedy na to? Prvotní rozhodnutí, velmi důležité je doména, přesněji jméno, pod kterým bude Váš web vystupovat. Je dobré si nalézt statistiky klíčových slov pro Váš obor a klíčová slova použít v názvu webu. Měli byste mít jasno, kdo je Vaším cílovým zákazníkem, koho chcete oslovit, kdo je Váš ideální zákazník, co řeší, odkud je, kde se nejčastěji pohybuje, co hledá a co skutečně řeší. Pokud toto víte, je jednodušší zvolit ta správná klíčová slova, která se na Vašich stránkách budou opakovat nejen v čisté formě, ale i v podobě synonym. Nestačí jen kvalitní text, potřebujete i kvalitní a nejlépe originální obrázky a fotky na webu, v jejichž popisku též použijete klíčová slova. Další věcí, na kterou vyhledávače hledí, je provázanost Vašich stránek se stránkami jinými, již dobře zavedenými a hojně navštěvovanými. Proto bude třeba začít budovat i linkbuilding, zpětné odkazy, které povedou na Váš web. Uvědomte si, že stejně jako ve městě, je i v prostředí internetu mnoho cest, jak se k Vám může zákazník dostat.
Je to celé bludiště cest a na Vás je vybudovat pro své zákazníky a čtenáře mapu, jak se k Vám dostat. Nejjednodušší cestou, ne však nejlevnější, se samozřejmě jeví placená reklama, která je na internetu hned v několika možných variantách.
Vybudovat kvalitní SEO optimalizaci, linkbuilding, propojení se sociálními sítěmi a další, je velmi náročnou disciplínou, kterou je nejlepší nechat na profesionálech.