Každá firma chce mít co nejvíce zákazníků. A není divu, koneckonců jde o způsob, jak dosáhnout zisku. A čím více lidí si naše výrobky či služby koupí, tím vyšší tento zisk bude. A to, že se jej snažíme maximalizovat, je bez debaty.
Jak však tyto zákazníky přilákáme? Koneckonců, lidé jsou z velké většiny konzervativní a jen neradi mění své návyky. A to se týká i obchodů, kde nakupují, i značek, které používají. Je tedy třeba je přesvědčit, že zrovna náš výrobek stojí za to, aby jej používali, neboť má oproti konkurenci velké výhody.
Právě zde mají původ nejrůznější propagační techniky. Z nich je samozřejmě mezi širokou veřejností asi nejznámější klasická reklama, zvláště pak ta televizní. Avšak není ani zdaleka jediná. Jinou možností, využívanou obvykle menšími či začínajícími podniky, je SEO optimalizace webu. O co jde?
Jedná se o proces, kdy se internetová stránka firmy upraví tak, aby se při zadání určitého slova či výrazu do některého z mnoha internetových vyhledávačů objevil její odkaz v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. Tím se zvýší návštěvnost onoho webu, a tím pádem i zisk. Každý z těchto návštěvníků jej totiž zároveň potenciálním zákazníkem, a čím více jich je, tím je vyšší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.
Otázkou je, zda je tato metoda skutečně tak účinná, a zda zvýšený zisk skutečně vykompenzuje náklady, které byly na její implementaci vynaloženy. Jedná se skutečně o pomocníka, nebo jde o ztrátu peněz?
Jak už tomu tak bývá, odpověď není zrovna jednoduchá. Závisí totiž na mnoha faktorech. Jsou to například velikost oné firmy, její obor, dosavadní návštěvnost jejího webu, objem prodaného zboží a také její finanční situace.
Je tedy jasné, že ačkoliv rozhodně funguje, nejedná se o způsob propagace, který by byl vhodný pro všechny firmy. Přesto z něj mnoho z nich může profitovat. A to bychom neměli přehlížet.